لوله‌ پلی اتیلن آبیاری قطره ای در شبکه‌های آبیاری قطره ای با توجه به فشار کاری کم از جنس پلی اتیلن با دانسیته پایین تولید می‌شوند. شرکت صبا لوله آذر میانه نیز در سبد محصولات خود، تولید و فروش این نوع از لوله‌ها را مد نظر قرار داده است. این لوله پلی اتیلن از مواد (LDPE) تولید می‌شود و در سایز 16 میلی‌متر به فروش می‌رسد.

کارخانه صبا لوله آذر میانه - لوله آبیاری قطره ای

با توجه به اینکه جنس این لوله ها پلی اتیلن نرم است از عبارت (LDPE) هم برای نام گذاری آن استفاده می شود. البته استفاده از اسامی مختلف دیگری مثل: شلنگ آبیاری قطره ای یا شلنگ مخصوص آبیاری قطره ای و لوله آبیاری دریپر، لوله پلی اتیلن ۱۶ میلیمتر و همین طور شیلنگ آبیاری قطره ای در میان مصرف کنندگان و فروشندگان رایج است.

لوله های نرم تمام خواص پلی اتیلن سخت را دارا هستند با این تفاوت که انعطاف پذیرتر بوده به راحتی می توان آنها را برای قرار دادن قطره چکان ها سوراخ کرد و مورد استفاده قرار داد.

جنس لوله آبیاری :

در تولید لوله های قطره ای 16 میلیمتری این شرکت، از پلی اتیلن نرم استفاده می شود که مناسب ترین مواد برای تهیه این لوله ها است. در تولید لوله های استاندارد از موادی برای مقاوم سازی آنها در برابر تشعشعات خورشیدی استفاده می شود.

همچنین در برابر خمیدگی، ترک خوردن و شکستن در اثر وارد شدن ضربه مقاوم هستند. از ویژگی های یک لوله استاندارد، می توان به مقاومت در برابر خوردگی بر اثر ورود کودهای شیمیایی مایع و کودهای اسیدی و بازی مثل نیترات ها اشاره کرد.

کارخانه صبا لوله آذر میانه - لوله آبیاری قطره ای

مزایای استفاده از لوله های آبیاری قطره :

  1. نصب سریع و آسان چه از طرف اتصال به شیر یا لوله آب و چه از نظر متصل کردن قطره چکان ها.
  2. افزایش عملکرد و بهره وری که در نتیجه انتقال صحیح و به اندازه آب به گیاه صورت می گیرد.
  3. کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب در اثر به کارگیری روش های سنتی و منسوخ.
  4. امکان انتقال کود و سم مایع به همراه آب.
  5. در این روش نه تنها میزان محصول تولیدی کمتر نیست بلکه در پاره‌ای از مواقع بیشتر هم می‌شود.
  6. کاهش هزینه های انرژی به دلیل کم بودن فشار مورد نیاز برای اجرای یک سیستم آبرسانی.
  7. جلوگیری از تخریب و شسته شدن خاک، و یا به عبارت بهتر، عدم فرسایش خاک و همینطور جلوگیری از ایجاد رواناب.

کارخانه صبا لوله آذر میانه - لوله آبیاری قطره ای