نوارهای قطره ای تیپ

شرکت صبا لوله آذر میانه در اوایل سال 1390 موفق به تولید انواع نوار های آبیاری (Tape) گردیده است. نظر به اینکه کشور پهناور ما از نظر ذخایر آبی و بارش باران جزو کشورهای کم آب به شمار می آید با توجه به این کمبود، کسانی هستند که هنوز به صورت سنتی کشاورزی می کنند، لذا استفاده درست از منابع و ذخایر آبی باید در اولویت تمام سازمان‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی، به خصوص در بخش کشاورزی باشد.

امروزه مبحث رعایت الگوی مصرف، یک بحث همیشگی و غیر قابل انکار در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور ما می باشد. بنابراین استفاده از تمام توان بخش های دولتی و خصوصی در راستای تحقق بخشیدن به این امر، جزئی از ضروریات می باشد.

کارخانه صبا لوله آذر میانه - نوار تیپ

شرکت صبا لوله آذر میانه به سهم خود و در راستای ارتقای سطح کشاورزی و محصولات حاصل از آن اقدام به ساخت، تامین و همچنین خدمات پس از فروش تولید انواع لوله و نوار آبیاری نموده است تا ضمن خدمت رسانی به این بخش مهم کشور، در صرفه جویی و همچنین مصرف بهینه منابع آبی، حداکثر تلاش خود را برای حفظ این ذخایر برای نسل های بعد انجام دهد.

در تولیدات این شرکت، از مواد پتروشیمی مرغوب و با کیفیت بالا و همچنین از خطوط تولید پشرفته استفاده می شود و کلیه نوارهای تولید شده توسط کادر مجرب تست و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا محصول نهایی با کیفیت بالا تحویل مشتریان گردد.

نوار آبیاری تیپ برای آبیاری قطره ای کشت های متراکم و ردیفی بسیار مناسب است. از نوار تیب برای آبیاری قطره ای گیاهان صنعتی غلات، جبوبات، گلخانه ها، باغات، گلکاری و … استفاده می شود.

نوار آبیاری قطره ای یا همان تیپ (Tape) مناسب آبیاری قطره ای روی سطحی و زیر سطحی کم عمق است. برای آبیاری زیر سطحی عمیق، استفاده از لوله های قطره چکان دار توصیه می شود.

موارد استفاده نوار های آبیاری تیپ :

  1. گیاهان صنعتی : چغندر قند، پنبه، نیشکر، ذرت، آفتابگردان، سویا، کلزا و …
  2. صیفی و سبزی : سیب زمینی، پیاز، هندوانه، خربزه، گوچه فرنگی، خیار، کدو، بادمجان، گل کلم، کاهو، فلفل، هویچ و…
  3. غلات : گندوم، جو، برنج، ترتیکاله، چاودارو…
  4. حبوبات : عدس، نخود، انواع لوبیا، ماش، نخود فرنگی و ….
  5. گلخانه ها : کشت خاکی و هیدروپونیک (کشت بدون خاک)
  6. باغات : درختان سیب پایه مالینک، اسمالینک، کیوی، نهال کاری، تاکستان ها، چای، جنگلکاری و درختانی که فاصله کاشت آنها کمتر از 3 متر در ردیف می باشد.
  7. گلکاری: مزارع گل و فضای سبز

کارخانه صبا لوله آذر میانه - نوار تیپ

مزایای استفاده از نوار آبیاری قطره ای (نوار تیپ)

نوار آبیاری قطره ای را می توان در اکثر زمین ها و جالیزها به کار برد. نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.  همچنین نوار تیپ را می توان در هنگام کشت و به صورت مکانیزه با استفاده از تراکتور نصب نمود.

  1. نصب آسان و سریع و حمل و نقل راحت نوار تیپ (سبکی وزن)
  2. اتصالات نوار آبیاری به صورت قطعات ساده و استاندارد موجود است و روش کار گذاری آن به صورت دستی و ماشینی بسیار ساده است.
  3. جنس پلیمیری مخصوص نوار تیپ صبا قطره میانه از چسبیدن جلبک و رسوبات معدنی به آن جلوگیری می کند.
  4. مقاومت نوار آبیاری در مقابل و اشعه ماوراء بنفش خورشید کودهای شیمیای، سموم ،دفع آفات و اسپری های کشاورزی.
  5. قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق.
  6. صرفه جویی در مصرف آب و افزایش سطح زیر کشت.
  7. افزایش بازدهی محصول و جلوگیری از گسترش و رشد علف های هرز در سطح زمین کشاورزی.